Boy Uzatma Ameliyatı

Günümüzde boy uzatması ve bu işlem ile ilgili ayrıntılar sıkça sorulur hale gelmiştir. Bu konuya ilgi duyan kişiler özellikle ameliyat şekli, sonrasında olabilecek sorunlar ve maddi konuları merak etmektedirler. İnternet aracılığıyla bana sorulan soruları buradan özetlemeye ve bu konuda tüm dünyadaki son gelişmeleri sizlerle paylaşmaya çalışacağım. Buradaki amacım sizi biraz da olsa bilgi kirliliğinden kurtarmaktır.

Çarpık Ayak Hastalığı / Pes Ekinovarus

Doğuştan çarpık ayak, yapılan araştırmalarda her bin doğumda bir gözlemlenmiştir. Bu rakamlar, ülkemizde de her yıl yaklaşık binbeşyüz çarpık ayaklığı çocuğun doğduğunu ortaya çıkarmaktadır. Doğuştan çarpık ayak hastalığında erken tanı ve tedavi çok önemlidir. Çocuğunuzun tedavisi geciktiğinde, bu hastalık kalıcı sakatlıklara veya uzun ameliyat süreçlerine sebep olabilir. Düzenli muayene ve tedavi sonrasında ise, hastalığın tamamen

Düz tabanlık nasıl tedavi edilir?

Normal bir ayak yapısında ayağı oluşturan kas ve kemiklerin oluşturduğu kavisler vardır. Bu kavislerin olmamasına düz tabanlık adı verilir. Tıp dilinde “pes planus” olarak adlandırılan düz tabanlık ailelerin genelde dikkatini çekmekte, ancak çoğu zaman fazlasıyla önemsendiği için çocuğun gereksiz yere tabanlık kullanmasına sebep olabilmektedir. Yeni yürümeye başlayan bir çocuğun ayağındaki yağlı dokular henüz kaybolmamıştır ve

Doğuştan çarpık ayağın alçı ile tedavisi

Doğuştan çarpık ayak hastalığına sahip bebekler içe ve aşağı dönük ayaklara sahiptir (Resim eklenecek). Çocuk ortopedisti tarafından değerlendirilen bebeğe birer hafta ara ile 5-8 defa alçı yapılması yeterli olacaktır.

Alçılama öncesi bebeğin ebeveynlerinin bir önceki alçıyı hastaneye gelmeden 2 saat önce açmaları, bebeği yıkamaları ve ayağına nemlendirici krem sürerek yeni alçıya hazırlamaları gerekmektedir.