Doğuştan çarpık ayağın alçı ile tedavisi

Doğuştan çarpık ayak hastalığına sahip bebekler içe ve aşağı dönük ayaklara sahiptir (Resim eklenecek). Çocuk ortopedisti tarafından değerlendirilen bebeğe birer hafta ara ile 5-8 defa alçı yapılması yeterli olacaktır.

Alçılama öncesi bebeğin ebeveynlerinin bir önceki alçıyı hastaneye gelmeden 2 saat önce açmaları, bebeği yıkamaları ve ayağına nemlendirici krem sürerek yeni alçıya hazırlamaları gerekmektedir.

Alçı bakımı ve takibi

Alçı bakımı nasıl yapılır? Hangi koşullarda hastaneye başvurmalısınız? Alçınız ağrıyor mu? Parmaklarınız şişti mi? Alçı uygulanan bölgenin etrafında deri renk değiştirdi mi? Alçı ile ilgili tüm sorularınızın yanıtları için alçı ile ilgili önerileri mutlaka okuyun! Alçı, vücudun bir kısmına ( kol, bacak gibi) verilen pozisyonun sürdürülebilmesi için uygulanır. Ameliyat esnasında ameliyatın bir parçası olarak, ya

Botoks Uygulaması

Artmış spastisiste nedeniyle işlevini yerine getiremeyen kaslara uygulanır, uygulamanın 3. günü başlayan etki birinci haftada en üst düzeye çıkarken  3 ila 6 aylar arasında devam eder. Bu süre zarfında fizyoterapi yoğun olarak uygulanmalıdır. Botoks tedavisi, yaşının  küçük olması nedeniyle kas sapstisisitesinin tekrarlanmasının beklendiği hastalarda ameliyata kadar geçen sürede destek için veya tüm vücudun tutulduğu hastalarda